Page content

Chroom

Chroom voor je lichaam

chroomMineralen zijn belangrijk.
Mineralen en spoorelementen zijn nodig voor het goed functioneren van ons lichaam en chroom is daar een klein stukje van maar toch essentieel om de puzzel compleet te maken. Chroom is een onmisbaar mineraal.

Nodig voor:

  • Chroom reguleert het bloedsuikergehalte
  • kan positief werken bij behandeling van suikerziekten.
  • Chroom werkt samen met de vitamine B-familie en Magnesium aan de suikerstofwisseling
  • het hongergevoel onderdrukt.

Voedingsmiddelen rijk aan:

  • schelp- en schaaldieren,
  • vlees (vooral lever)
  • biergist
  • volkoren producten,
  • kaas,
  • melkproducten,
  • stroop,
  • groenten (vooral bonen en peulvruchten) en fruit.

Een te kort uit zich in:

  • enkele veel voorkomende gezondheidsproblemen, zoals suikerziekte en hypoglycaemie.
  • Ook vermoeidheid,
  • stemmingswisselingen
  • een hoog cholesterolgehalte

Een te veel uit zicht in:

Er zijn geen schadelijke effecten bekend van een te hoge inname van chroom.

Opletten met:

Voeding die te veel suiker bevat, berooft je lichaam van Chroom, Magnesium en B-vitaminen. Ons westerse voedingspatroon bevat over het algemeen veel te veel suikers. Vroeger, in de Middeleeuwen, stond de suikerpot, naast andere ‘giftige’stoffen’ als Arsenicum, achter slot en grendel. Arsenicum wordt nog steeds als een giftige stof beschouwd, suiker niet. Echter, de hoeveelheid van deze stoffen bepaalt of ze giftig zijn of niet. Wanneer suiker in te grote hoeveelheden wordt gebruikt, en dat is al snel het geval door onze leefwijze, wordt suiker giftig voor je lichaam.

 

 

 

 

 

*bron: Vitamine om van te genieten
    Laat een bericht achter!

    Comment Section

    0 reacties op “Chroom

    Plaats een reactie


    *


    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.