Praktijk naar Bewust-ZIJN
In dit blogbericht kan je lezen, hoe ik aan de naam 'Praktijk naar Bewust-ZIJN' ben gekomen.
En wat belangrijker is, wat de bedoeling was met die naam.
Voor ik aan de NEI-opleiding begon was ik deelnemer van de NEI-week van 1996.
Hier leerde ik enorm veel en werd geïnspireerd om de NEI-opleiding te gaan doen.
Eindelijk vond ik een opleiding die aansloot bij mijn ideeën.
En eindelijk vond ik ook een groep mensen met gelijke interesse.
Tijdens de eerste dag van de NEI-opleiding (in 1997) had ik er net de eerste week van m'n bestraling opzitten.
Tijdens de lunch kwam Roy Martina bij me staan en vroeg aan me, "Hoe voel je je?"
Ik zat nog vol in de energie van de bezoeken aan het ziekenhuis en zei "ze zeggen dat ik heel ziek ben". Waarop Roy de vraag nogmaals stelde "Hoe voel je je?".
Ik zei "ik voel me fantastisch".
Als ik dit aan mensen vertel dan zijn ze in verwarring.
Je zegt: "Ik voelde mij klote maar ik zeg dat ik me fantastisch voel" (hoe dan?).
Ik had met deze deelnemers de NEI-week van 1996 meegemaakt waardoor ik ook kon denken aan de speciale momenten die ik met hun had gehad.
Ik had de overtuiging dat het van hieruit, alleen maar beter kon worden.
Onze blokkades EN de oplossingen zitten bij emoties!
Mijn belangrijkste inzicht is, dat Roy mij met die vraag uit m'n hoofd haalde en me naar m'n gevoel bracht.
Want de blokkades EN de oplossingen zitten bij de emoties!
Blokkerende emoties belemmeren ons te zien hoe iets werkelijk is.
M'n hoofd zat vast met de gedachte Kanker (de ziekte waaraan (ook) m'n vader overleden was).
Denken aan kanker heeft nog nooit iemand genezen van kanker!
Door naar mijn gevoel te gaan kon ik het denken loslaten!
Tijdens die NEI-week, in een gesprek met m'n coach, kwam bij mij de vraag naar boven "maar hoe moet ik de praktijk dan noemen?".
En als vanzelf kreeg ik ook meteen een antwoord 'Praktijk naar Bewust-ZIJN'.
Want door naar de praktijk te komen en aan aan jezelf te werken kom je tot Bewust-ZIJN.
Hoe marketing mijn praktijk naam veranderde.
Ik ben niet iemand die via allerlei 'marketing truckjes' mensen naar binnen hengelt.
Ik ben ook niet iemand die eerst een zoekwoorden onderzoek doet en aan de hand daarvan een blogbericht schrijft.
Zonder inspiratie kan ik niet schrijven!
Ik krijg een bepaald woord of zin die bij mij naar voren word geschoven (zeg inspiratie van uit m'n innerlijk of zo).
Zo zijn we verschillende woorden die nu mijn aandacht vragen, voor sommige moet ik eerst nog dingen onderzoeken.
Vervolgens denk ik voor het slapen aan die zin of dat woord en op een gegeven moment dan ontstaat er een tekst. In het mooiste geval ontvang ik die tekst voor het slapen of ik word er wakker van. Half wakker pak ik dan m'n bril en m'n mobiel en tik die tekst op m'n notitieblok op m'n mobiel.
De volgende dag zit die in m'n mail en kan ik er mee aan de gang.
Waarom schrijf ik blogberichten?
Er zijn verschillende redenen waarom ik m'n blogberichten schrijf:
- Het onderwerp houd mij bezig
- Ik moet hier iets mee!
- Misschien heeft het mij wel iets te zeggen!
- Ik heb een bepaald inzicht gehad en ik denk dat meerdere mensen daar iets aan kunnen hebben.
Ik snap zelf vaak ook niet waarom die naar boven zijn gekomen.
Vaak is het in dit soort gevallen dat je achterom moet kijken en dat je dan een mogelijke groei of vooruitgang ziet.
En als ik er dan met cliënten of andere mensen over praat, dan komen bij mij voorbeelden uit het verleden naar voren die laten zien dat ik daar al voorbij ben.
Dat ik toch blijkbaar alweer een level hoger in het spel ZIJN zit. De meeste keren gaat dit onbewust.
Mijn huidige logo.
Bij m'n huidige logo zie je dat de 'Praktijk naar' verdwenen is.
Dit heeft meerdere oorzaken:
- Doordat de werkwijze is dat mensen via bewust-wording komen tot Bewust-ZIJN
- Maar ook marketing technische redenen spelen een rol (de originele naam zou te lang zijn (wow, wat is die lang))
- Alfabetisch komt de praktijk als Bewust-ZIJN eerder in de lijst voor.
Dus veel van mijn blogberichten, dienen ter inspiratie aan andere mensen.
Ik heb het al doorleeft en heb mijn inzichten gevonden.
Een cliënt zei eens:
Je hebt het doorleeft en hebt de kennis opgedaan, daardoor lever je meerwaarde.
Ik deel mijn inzichten meestal niet met anderen, want een ander kan weinig met mijn inzichten.
Je kan namelijk alleen iets met je eigen inzichten.
Heb je iets aan dit blogbericht gehad, wil je dan via de knop bovenaan 'reageren'?
Denk je "Goh, dat is interessant voor ......" wil je het dan met deze persoon delen.
Als je vragen hebt, neem je dan contact met me op?